ოთხი შეკითხვა გიორგი აბუაშვილთან – მოგზაურობა, ფერები, გეგმები.
საიდან იწყება თითოეული ტილო და როგორ მოქმედებს ამ პროცესზე თქვენი მოგზაურობის გამოცდილება?
ჩემთვის თითოეული ტილო იწყება თითქოს უხილავი ბგერით ან ემოციით, რომელიც ჯერ სიტყვებში ვერ ჯდება. ხშირად ეს არის მოგზაურობისგან მიღებული შთაბეჭდილება,შეიძლება იყოს ფერთა შეხამება, ქუჩის ხმაური, წყლის მოძრაობა ან უბრალოდ მზის შუქის განსხვავებული ტონი. მაგალითად, მექსიკაში პირველად რომ დავინახე ოქროსფერი და ღრმა ლურჯის კონტრასტი ოახაკას ბაზარში, ეს იმდენად ძლიერად დამამახსოვრდა, რომ სწორედ ასეთი დიალოგი ფერებს შორის ხშირად ჩნდება ჩემს ნამუშევრებში. მოგზაურობები ჩემთვის გახსნაა: ყოველი ახალი ქალაქი ან ლანდშაფტი თითქოს საკუთარ „ენას“ მაძლევს, რომელსაც ტილოზე გადმოვიტან.

ყველაზე ძლიერად მახსოვს ბრაზილიის ზღვისპირა ქალაქები – სალვადორი და რიო დე ჟანეირო. იქ ბუნება და ურბანული ქაოსი ისე ერთიანდება, თითქოს თვითონ ქალაქია ცოცხალი არსება. ფაველების მრავალფეროვანი ფერები და ზღვის უსასრულო ლურჯი ჩემთვის გახდა მეტაფორა ადამიანური ენერგიისა და ბუნების ჰარმონიისა. ამ გამოცდილებამ პირდაპირ წარმოშვა რამდენიმე ნამუშევარი, სადაც დინამიკა, არათანაბარი ხაზები და ინტენსიური ფერების შეჯახებაა. ასევე კამბოჯის ანგკორის ტაძრებმა ჩემზე დიდი შთაბეჭდილება მოახდინა, მათში დროის მატება და დაშლა ვიგრძენი, რამაც აბსტრაქციის ახალ განზომილებაში გადამიყვანა.
ვგრძნობ, რომ ჩემი შემდეგი ნაბიჯი უფრო მეტად მასშტაბური და ინტერდისციპლინარული იქნება. მინდა, რომ ფერწერა გაერთიანდეს სივრცესთან, მუსიკასთან და შეიძლება ციფრულ მედიათანაც, რათა გამოცდილება მთლიანად გარემოს მოიცავდეს. ვგეგმავ ექსპერიმენტებს ტექსტურებთან და ბუნებრივი მასალებთან, რადგან მგონია, რომ ბუნებისა და ხელოვნების დამაკავშირებელი ხაზი კიდევ უფრო უნდა გაღრმავდეს. ხუთი წლის შემდეგ ჩემი ხელოვნება ალბათ იქ იქნება, სადაც იგი შეძლებს არა მხოლოდ გალერეაში არსებობას, არამედ რეალურ სივრცეში, როგორც გამოცდილება, რომელიც მაყურებელს პირდაპირ ჩართავს იმ ემოციაში, რაც მე დამიტოვა მოგზაურობებმა მექსიკაში, ბრაზილიაში, ამერიკაში თუ კამბოჯაში.
Four Questions with Giorgi Abouashvili – Travel, Colors, Future Plans
Georgian artist Giorgi Abouashvili sees travel as the main source of his creativity. Colors, sounds, the chaos of cities, or the calm of temples are transformed on his canvases into new forms and emotions. In our short interview, answering four questions, Budu speaks about the influence of travel, his upcoming experiments and the interdisciplinary directions he plans to pursue.
Where does each canvas begin and how does your travel experience shape this process?
For me, every canvas begins with an invisible sound or emotion, something that cannot yet be put into words. Often, it is an impression from travel, it could be a color harmony, the noise of a street, the movement of water, or simply the different tone of sunlight. For example, when I first saw the contrast between golden yellow and deep blue at the market in Oaxaca, Mexico, it left such a strong impression that this kind of dialogue between colors often appears in my work. Travel is an opening for me: every new city or landscape gives me its own “language,” which I then translate onto the canvas.
Which city or travel story has inspired you the most and did it turn into specific artworks?
What I remember most vividly are the coastal cities of Brazil - Salvador and Rio de Janeiro. There, nature and urban chaos merge in such a way that the city itself feels like a living being. The colorful favelas and the endless blue of the ocean became for me a metaphor of human energy and nature’s harmony. This experience directly led to several works filled with dynamism, uneven lines, and clashes of intense colors. Cambodia’s Angkor temples also had a profound impact on me. I felt the accumulation and erosion of time in them, which pushed me into a new dimension of abstraction.
Looking to the future, what new directions or experiments do you plan and where do you see your art in five years?
I feel that my next step will be larger in scale and more interdisciplinary. I want painting to merge with space, music and perhaps even digital media, so that the experience encompasses the entire environment. I plan to experiment with textures and natural materials, because I believe the connection between nature and art should be deepened further. Five years from now, my art will likely exist not only in galleries but also in real spaces, as an immersive experience that directly engages the viewer in the emotions that my travels through Mexico, Brazil, the United States, or Cambodia have left me with.
0 comments